19 Nisan 2007 Perşembe

KURAN VE JEOLOJİ .



                     Blog yazılarıma başlamamın sebebi yapmış olduğum çalışmalarımı arkadaşlarım dostlarım ve ilgilenenler ile paylaşmaktır. Bu blog da yazdığım bazı bilgiler henüz basılmamış bir kitabında bilgileri olduğu için kısmen yada tamamını alarak kopyalayarak bir yerde yayınlamak uygun değildir..İzin alınarak kısa bölümler halinde faydalanmak mümkün olabilir. Sorularınız önerileriniz ve katkıda bulunmak istediğiniz konular olur ise seve seve paylaşabiliriz.
                    Ben jeoloji eğitimi aldım. İ.Ü.Deniz Bilimleri ve Coğrafya dan 1985 yılında jeomorfolog olarak mezun oldum. 10 yıl kadar dünyanın çeşitli yerlerinde bilhassa petrol sahalarında denizci olarak çalıştım. Türkiye ye dönüp denizdeki çalışma hayatımı bıraktıktan sonrada bir danışmanlık iş yeri açtım. 19 ağustos İzmit depremi  sonrası iş yerimi kapatmak zorunda kaldım. Ve Yalova belediyesine gönüllü deprem ve Tsunami konularında hizmet verdim. 

                     Bu işlerin paralelinde her zaman sıkıntılı olduğumda yada yolumu net göremediğimde baktığım okuduğum Kuran Mealini daha bir dikkatle okumaya başladım. Denizcilik hayatında da okuduğum her zaman bir yeni bir bilgi yada benim yeni keşfettiğim bir yanları oluyordu yüce kitabımızın. Jeolji ve bilimsel yanım meal okurken başkalarının çok üzerinde durmayacağı bazı ayetleri farklı algılamama ve anlamlarını tefsirlerini ve ayetle ilgili diğer bilgileri de araştırmama sebep oluyordu.

                  Sonrasında Kuran ve jeoloji ile ilgili kaynak arayışına başladım. Sonuç ne mi oldu. Üzücü  Türkiye ve dünya literaturünde dahi o kadar az çalışma yapılmış ki nerede ise yayın yok denebilir. Bulduklarımı inceledim. Vardığım sonuç bu alanda kesinlikle çalışma yapılması gerektiği idi. Bu sebeplerden dolayı  Kuran ve jeolji ile ilgili çalışmalara yapabildiğim kadarı ile başlamak oldu.

                  Umarım okuyucuların ve paylaştığım kişilerin yapıcı eleştirileri ve desteklerini görürüm.

Hiç yorum yok: